Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Büro Yönetimi

28 Temmuz 2011 Perşembe



Programın amacı;
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı;  kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde  yöneticilerin  ofis çalışmalarına katkı vermek ve büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilecek nitelikli, kendisini geliştiren, ahlaklı ara insan gücünü ülkeye kazandırmayı amaçlayan dört yarıyıllık bir yüksek öğretim programıdır.
Programın misyonu;
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının misyonu; çağdaş, bilimsel düşünebilen, toplumun gelişmesine katkıda bulunabilecek, yaratıcı insanlar yetiştirmektir. Bu misyonu gerçekleştirmek için, hızla değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimleri, iletişim ve dünya bütünleşmesi göz önüne alınarak programın sürekli güncel tutulması ve uluslararası standartlara yükseltilmesi  hedeflenmektedir.
Programın vizyonu;
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının vizyonu; çağın gerekleri çerçevesinde, sürekli öğrenen ve gelişen bir organizasyonun parçası olarak çalışmak ve bu doğrultuda, ülkemizde gereksinim duyulan eğitilmiş ve nitelikli işgücü boşluğunun doldurulması, çağın gereklerine uygun kalite ve niteliklerde ara eleman yetiştirilmesi felsefesinde ilerlemektir.
Programın Donanım ve Mekan Olanakları;
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, büronun ve yöneticinin haberleşmesini etkin kılan, yazışmaları yapan, toplantıları organize eden, büro teknolojilerini etkin bir şekilde kullanan ve büronun yönetimini gerçekleştiren, yeniliklere, gelişmelere açık kişiler yetiştirmektedir.
Öğrenciler tüm modern büro makinelerinin yanı sıra, on parmakla mekanik ve elektronik daktilo ile bilgisayarda Windows tabanlı programları (kelime işlemci, elektronik tablo ve sunum programları gibi) kullanabilirler.
Bilgisayar ile ilgili konularda öğrenciler için önemli olan ofis programları ders kapsamında yer almaktadır. Ayrıca öğrenciler, bilgisayar laboratuarlarında on parmak klavye kullanımı ile ilgili bilgileri de edinmekte ve bu konuda yeterli hızı ve pratiği kazanmak için çalışmalar yapmaktadırlar. Aynı zamanda öğrenciler, mesleki yazışma ilkelerini öğrenmekte bu konudaki yeteneklerini geliştirmektedirler.
Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı  öğrencileri programda yer alan dersler kapsamında ve ders dışında yoğun olarak bilgisayar kullanımı ve büro makineleri kullanımına teşvik edilmektedir. Böylece öğrencinin iş yaşamına, bilgisayar ve büro makineleri kullanımı konusunda deneyim sahibi olarak başlaması hedeflenmektedir.

Mezunların Çalışma Alanları;
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı  Programı mezunları özel sektör ve kamu kuruluşlarında yönetici sekreterleri; çeşitli işletmeler ile kamu ve özel sektöre ait idarelerin; belediyeler, dernekler, odalar, barolar gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca; hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık bürolarının temel ihtiyacı olan yönetici sekreterliği görevini en iyi bir şekilde yapabilecek elemanlardır.
Bu programdan mezun olanlar Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Meslek Elemanı unvanını alırlar. Bu unvan teknikerlikle denktir. Mezunlar Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi’ne doğrudan dikey geçiş yapabilirler.
Ayrıca öğrenciler Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girerek üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren bölümlerine girebilirler. Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun olan öğrencilerin DGS'ye girerek yerleşebilecekleri bölümler:
· Büro Yönetimi Öğretmenliği
· Halkla İlişkiler
· Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
· Halkla İlişkiler ve Tanıtım
· İşletme Bilgi Yönetimi
· Sağlık Kurumları İşletmeciliği
· Yönetim Bilişim Sistemleri
· Reklamcılık ve Halkla İlişkiler

0 yorum: